torsdag 15. april 2010

Litt om meg:o)

Første innlegg i første blogg. Skumle greier! Men det er som å skjære det første stykket av kaka; noen må gjøre det, og selv om man starter usikker og famlende, så går det som regel lettere etterhvert. Iallefall når kaka er på vei inn i munnen;)

Egentlig er det rart at jeg ikke har skrevet blogg før, siden jeg liker både å skrive og tenke og ikke minst å være på nett. Men jeg har lurt på hva i alledager jeg skulle skrevet om, og hvordan det ville være å dele alle disse rare tankene med folk der ute i cyberverden.
Men plutselig her idag så lyste det en lyspære over hodet mitt, Pling! Jeg skriver selvsagt om det som interesserer meg, om det som er min verden, nemlig litteratur, fotografering og positiv psykologi. Endelig har jeg et sted hvor jeg kan forene disse interessene; kinderegg:)

Jeg har nemlig studert på NTNU i flere år, og vært innom flere fag som fransk, sosialantropologi og psykologi, og jeg avsluttet studiene med å skrive en masteroppgave i psykologi som enkelt sagt handlet om hva som skal til for å bli lykkelig.

Temaet var spennende og det var morsomt å klekke ut idéer og skrive masse, men livet som forsker passer nok ikke for meg. Til det er jeg altfor utålmodig. Alt må være supernøye og strukturert i vitenskapelige arbeider, og jeg liker bedre å skape egne regler, leke med ord og idéer og skrive på en friere, mer kommersiell måte.

Derfor har jeg satset på å skrive andre ting, bl.a et romanmanus, og lese masse faglitteratur og skjønnlitteratur istedet. Hva jeg skal med det vet jeg ikke ennå, men veien blir til mens man går, er det noe som heter;)
I tillegg har jeg fått en liten sønn, som nå er 2 år, som fyller dagene mine med masse innhold, frustrasjoner og lykkelige stunder.

Så da håper jeg dere ble litt klokere på hvem jeg er, og jeg håper at noen kan la seg inspirere av tekstene jeg legger ut her. Både de som handler om nettopp motivasjon, lykke og lignende tema, og bilder og tekster jeg selv har skrevet:)

2 kommentarer:

  1. Elisabeth Jakobsen15. april 2010 kl. 16:58

    Heia:)

    Så flott at du ha byint å skriv blogg da:) Bli kjæmpe spennende å følg me fræmover!
    Lykke t vidre me skrivinga:)

    Klæm fra Elisabeth

    SvarSlett
  2. Takk for det:) Artig med besøk på bloggen min:D Stor klem fra Maria.

    SvarSlett